poniedzia艂ek, 13 lutego 2017

Przemy艣lenia: Walentynki

Hej! 馃挄

Po weekendzie czas na nowy wpis, wr贸ci艂am z nad morza i mam wi臋cej energii oraz pomys艂贸w! Dzisiaj post z moimi przemy艣leniami, pierwszy z nich dotyczy膰 b臋dzie Walentynek. W tym cyklu chcia艂abym przedstawi膰 Wam moj膮 opinie dotycz膮c膮 r贸偶nych temat贸w.  Mam nadziej臋, 偶e przypadnie Wam to do gustu. Przechodzimy wi臋c do tematu!


 殴r贸d艂o: http://panel.hotres.pl/

Zacznijmy od kilku fakt贸w i ciekawostek na temat 艢wi臋ta Zakochanych:

  • nazwa pochodzi od 艣w. Walentego, kt贸ry udziela艂 potajemnych 艣lub贸w rzymianom w czasie wojny
  • serce nie jest jedynym symbolem 14 lutego, innymi s膮: czerwona r贸偶a i amor z 艂ukiem
  • najpopularniejszymi podarunkami z okazji Walentynek s膮 kartki, czekoladki oraz kwiaty 
  • niekt贸rzy obdarowuj膮 tego dnia swoje zwierz臋ta
  • Iran zakaza艂 obchod贸w tego 艣wi臋ta

馃挄Co ja s膮dz臋 o Walentynkach? 馃挄

Mam do艣膰 mieszane uczucia co tego dnia. Nie mam nic do du偶ej ilo艣ci czekoladek, pluszak贸w, walentynkowych ofert, promocji itp. Przecie偶 sklepy te偶 zarobi膰 musz膮. Jednak mam wra偶enie, 偶e wymuszane jest na nas celebrowanie tego dnia. Nie m贸wi臋 tego oczywi艣cie o wszystkich, ale wiele jest os贸b, kt贸re zapominaj膮 o okazywaniu czu艂o艣ci swojej drugiej po艂贸wce, robi膮 to niestety tylko 14 lutego. Moim zdaniem ka偶dy dzie艅 jest dobry na powiedzenie ukochanej osobie KOCHAM CI臉. Dwa s艂owa, kt贸re powinni艣my m贸wi膰, nie tylko tego dnia sprawi膮 u艣miech na twarzy ukochanego b膮d藕 ukochanej. Po prostu r贸bmy sobie takie 艣wi臋to cz臋sto, nie okazujmy uczu膰 raz w roku "na pokaz". Walentynkowa kolacja, wyj艣cie do kina czy drobne podarunki to na prawd臋 艣wietna sprawa, lecz starajmy si臋 robi膰 to troch臋 cz臋艣ciej, mo偶e bez okazji? 

Walentynki obchodzone s膮 r贸wnie偶 w szko艂ach, czego ja nie akceptuje. Poczta walentynkowa mo偶e by膰 mi艂膮 niespodziank膮 dla uczni贸w szk贸艂 艣rednich, ewentualnie gimnazjum. Dzieci chodz膮ce do szko艂y podstawowej nie maj膮 jeszcze poj臋cia o mi艂o艣ci (nie m贸wi臋 tu o mi艂o艣ci do rodziny) oraz zwi膮zkach. Moje zdanie spowodowane jest niemi艂ymi sytuacjami, kt贸re zdarza艂y si臋 w mojej szkole, ale mo偶e i Wy spotkali艣cie si臋 z czym艣 takim. Poczta walentynkowa w mojej szkole rozdawana by艂a na przerwach. Wiele dziewczyn, nie tylko z mojej klasy, dosta艂o bardzo obra藕liwe kartki, krytykowa艂y wygl膮d, stan maj膮tkowy, zawiera艂y wyzwiska. Kartki s膮 anonimowe, wi臋c nikt nie wiedzia艂 kto zrobi艂 taki 偶a艂osny 偶art. Na tym przyk艂adzie mog臋 powiedzie膰, 偶e ja maj膮c teraz 19 lat mia艂abym to po prostu gdzie艣, ale dzieci bior膮 sobie co艣 takiego do serca, sprawia im to przykro艣膰. Przez takie incydenty dziecko zamyka si臋 w sobie, przestaje wierzy膰 w siebie, wstydzi si臋 swojego wygl膮du, stanu portfela itp. Walentynkom w podstaw贸wce m贸wi臋 NIE! 

Walentynki ju偶 jutro, ja osobi艣cie nie mam plan贸w i rok temu te偶 nic z Ukochanym nie robili艣my, ale kto wie - mo偶e akurat co艣 wykombinuje :) Na dzisiaj to wszystko. A co Wy s膮dzicie na ten temat? Podzielcie si臋 swoj膮 opini膮. Zapraszam do komentowania i obserwacji. :)

Pozdrawiam, paacziii! 馃挄